Skip to main content

Nieuws en artikelen op social media

MY-EYEWEAR BESTAAT 7 JAAR EN HEEFT HAAR 5-JARIG BESTAAN GROOTS GEVIERD!

ZEVEN JAAR GELEDEN RICHTTE MIRIAM IDRIS MY-EYEWEAR OP. EEN BESLISSING WAAR ZE NOOIT AAN HEEFT GETWIJFELD. WE GAAN MET HAAR IN GESPREK OVER DEZE BIJZONDERE MIJLPAAL EN DE PASSIE VOOR HAAR BEDRIJF.

Voordat Miriam besloot om My-Eyewear op te richten, had ze vijftien jaar ervaring in het optiek vak en al meer dan 35 jaar in de retail branche. “Toen ik 23 was, kwam ik via een bijbaantje voor het eerst in aanraking met de optiek. In de daaropvolgende jaren heb ik ook in verschillende branches gewerkt, maar uiteindelijk kwam ik toch weer terug in het optiek vak. Het vak zelf, maar ook zeker de mensen in de branche, spreken me enorm aan”, vertelt Miriam enthousiast. Nadat ze ruim vijftien jaar als Sales representative voor een grote partij binnen de optiek had gewerkt, besloot ze het roer om te gooien. “Ik kreeg op den duur de ambitie om een eigen bedrijf te starten. Ik had er het volste vertrouwen in dat ik het aan zou kunnen, en heb er geen seconde aan getwijfeld. Ik draai al heel wat jaren mee in de branche en ken daardoor veel mensen binnen het vak, dat heeft me natuurlijk enorm geholpen in het begin. Nu, vijf jaar later, ben ik enorm blij en trots dat ik deze stap destijds heb gezet! Aristoteles zei ooit: ‘No great mind has ever existed without a touch of madness’. Die tekst spreekt mij enorm aan, omdat ik vind dat je altijd ‘out of the box’ moet denken.” En ‘out of the box‘ denken, dat doet Miriam zeker.

ZWEEDSE MERKEN SPECIALIST
Het gaat ontzettend goed met My-Eyewear. Op de vraag wat de sleutel tot het succes is geweest, antwoordt Miriam: “My-Eyewear is gespecialiseerd in design merk monturen en acteert als groothandel en agent voor Nederland, België en Luxemburg. De merken binnen mijn portfolio zijn Vasuma Eyewear, ANNA-KARIN KARLSSON, Triple X Eyewear, Vera Wang en House Brand My-Eyewear. De eerste drie merken zijn afkomstig uit Zweden. Ik durf inmiddels wel te zeggen dat My-Eyewear de Zweedse merken specialist is”, vertelt Miriam
met veel trots. “Niet alleen de uitstraling en kwaliteit van deze Zweedse merken spreken mij aan, maar ook de directe samenwerking met die bewuste merken. De lijntjes zijn kort en er kan snel worden geschakeld. Daar heb niet alleen ik, maar daar hebben ook mijn klanten profijt van. Klanten kunnen op mijn directe werkwijze vertrouwen, waardoor ik de winkelvoorraad van hen kan waarborgen. Dat heb ik mede te danken aan de goede samenwerking met de leveranciers. Deze hebben namelijk een mooie Award gewonnen voor beste leverancier in geheel Scandinavië.”

KLANTRELATIES
Het unieke portfolio en het nakomen van afspraken is niet het enige dat My-Eyewear kenmerkt. “Ik focus mij enorm op service. Al bied je de mooiste monturen aan, het gaat om het opbouwen van een relatie met de klant. Ik doe vaak iets extra’s en zorg ervoor dat ik altijd klaar sta voor hen. Met de social media activiteiten en via mijn website my-eyewear.nl zet ik de klant ook op de kaart, daar is erg veel behoefte aan. Ik ben mijn klanten enorm dankbaar en ben trots op onze samenwerkingen. Zonder hen was My-Eyewear niet zo succesvol geworden.”

VASUMA EYEWEAR
Als je aan My-Eyewear denkt, denk je waarschijnlijk al snel aan Vasuma Eyewear. Ook niet zo gek volgens Miriam, aangezien het merk sinds dag één tot het portfolio van My-Eyewear behoort. “Sinds het moment dat ik in contact kwam met Vasuma Eyewear, was ik verliefd op het merk én de mensen achter het merk. In 2005 is dit Zweedse merk opgericht door drie vrienden. De oprichters wilden een alternatief merk creëren om de traditionele merken uit te dagen. En dat is denk ik wel gelukt”, glimlicht Miriam. “Vasuma Eyewear ontwikkelt brillen die zijn geïnspireerd op het beste van de vintage tijdperken van de jaren ‘50 en ’60, maar met een moderne twist. Het doel van Vasuma Eyewear is om brillen te creëren die de identiteit en persoonlijkheid van de drager versterken. Een merk met een ietwat ‘edgy’ uitsraling.”

ANNA-KARIN KARLSSON
Het tweede merk dat aan het portfolio van My-Eyewear werd toegevoegd, was ANNA-KARIN KARLSSON. Hierover vertelt Miriam: “Ik zat ’s avonds op de bank en kwam op Instagram een post tegen van ANNA-KARIN KARLSSON. Ik vond haar merk zó exclusief en besloot om haar een berichtje te sturen. Er ontstond direct een klik. 48 uur later zat ik bij haar op de bank in Stockholm”, lacht Miriam. “Sinds dat moment behoort ook het prestigieuze Zweedse merk ANNA-KARIN KARLSSON tot mijn portfolio.” Op de vraag wat het merk uniek maakt, antwoordt Miriam: “De combinatie van een Avant-Garde design met extravagante materialen en een onberispelijke uitvoering. Weelderige glamour en ultra-vrouwelijke ontwerpen in contrast met sterke scherpe lijnen zijn het signatuur van het merk, evenals het 24 karaat ‘Gold Plated’ wit en geel goud, dat de titanium monturen bedekt. De slogan van ANNA-KARIN KARLSSON is dan ook: For a Life less Ordinary… Naar ons idee is elke zonnebril en elk montuur een kunstwerk.”

TRIPLE X EYEWEAR
In 2018 werd Triple X Eyewear aan het merkenportfolio toegevoegd. “Triple X Eyewear is een Zweeds brillenmerk, ontworpen door de designer Per Levin. Dit monturen merk is van hoge kwaliteit met een breed scala aan zorgvuldig vervaardigde brillen. Alle stijlen zijn ontwikkeld met een gedegen en creatieve kennis, trouw aan de kernwaarden van Triple X Eyewear-vakmanschap, integriteit en een bijzondere liefde voor alle details.”

HOUSE BRAND MY-EYEWEAR EN NIEUWE WEBSTORE
Miriam is niet alleen distributeur van verschillende merken, ze heeft namelijk ook een eigen merk ontwikkeld, genaamd House Brand My-Eyewear. “Met mijn huismerk wil ik laten zien dat My-Eyewear er écht toe doet in de branche. House Brand My-Eyewear is een betaalbare collectie en is voor iedereen geschikt. Het merk is kleurrijk en speels met een vintage 'feel'. Ik ben druk bezig om nog meer naamsbekendheid te genereren voor het merk. Zo is Pleuni Bakker hét gezicht van House Brand My-Eyewear op de webstore en op social media, dit omdat we de opticien die graag online bestelt, ook van dienst willen zijn via deze handige webstore.” In het afgelopen jaar is de website van My-Eyewear volledig vernieuwd en momenteel wordt er hard gewerkt aan de implementatie van een webstore. Miriam legt uit: “De webstore zal opticiens nog meer snelheid geven in het
bestellen van monturen en het op de hoogte blijven van de laatste modellen. Elke Vasuma en ANNA-KARIN KARLSSON klant van My-Eyewear krijgt ook een vermelding op de website met een link naar de website van de klant, een routebeschrijving naar de winkel en de contactgegevens en openingstijden. Kortom, op de website van My-Eyewear is jouw zaak snel gevonden door potentiële kopers die op zoek zijn naar een mooie merkbril.”

TOEKOMSTPLANNEN
Miriam kijkt met enorm veel plezier terug op de afgelopen vijf jaar. “Vijf jaar is natuurlijk een mijlpaal. Ik zie de komende periode met veel positiviteit tegemoet.” Of er in de toekomst merken bij komen, dat weet Miriam nog niet, maar ze is in ieder geval ontzettend blij met de merken die ze nu binnen haar portfolio heeft. “De merken focussen zich op verschillende doelgroepen met verschillende prijsstellingen en vullen elkaar perfect aan. My-Eyewear biedt voor iedere opticien wat wils. Ik kan in ieder geval niet wachten om nog meer opticiens kennis te laten maken met de merken binnen mijn portfolio!”

Meer informatie:
My-Eyewear
Tel. +31 (0)6 53528142
https://my-eyewear.nl

Op de webstore vind je model Pleuni Bakker, die de monturen van de verschillende merken toont.

MY-EYEWEAR Magazine 2022