Skip to main content

Welkom bij MY-EYEWEAR


MY-EYEWEAR is een groothandel en agent in luxe, voornamelijk Zweedse, monturen en zonnebrillen.
Deze diverse prestigieuze merken worden geleverd aan de zelfstandige opticien. Het merken palet kunt u hiernaast zien en eventueel de website van de Zweedse merken bekijken door op de merknaam te klikken.

De prijsstelling is van zeer laag naar exclusief hoger. U kunt bij ons terecht om uw winkelaanbod aan te vullen met de hiernaast genoemde merken. MY-EYEWEAR werkt met u samen om tot een zo goed mogelijke balans in uw merkenaanbod te komen. Doelgericht, servicegericht en een snelle service zijn de woorden, maar ook daden die wij willen overbrengen.

Daarnaast leveren wij ook diensten zoals:
Make-up team MY-EYEWEAR voor een speciale oogmode & optiek dag en natuurlijk de Store Locator die uw winkel gemakkelijk bereikbaar maakt voor de consument.

U kunt onze merken verder bekijken op de volgende websites:

UW ZWEEDSE MERKEN SPECIALIST
- VASUMA EYEWEAR
- ANNA-KARIN KARLSSON
- TRIPLE X EYEWEAR

DISTRIBUTIE MERKEN
- VERA WANG EYEWEAR
- HOUSE BRAND MY-EYEWEAR


MY-EYEWEAR, voor de beste glasögon!

Glasögon? Ja, dat is Zweeds voor brillen!
My-Eyewear, is de specialist in, met name Zweedse oogmode. De Zweden weten als geen ander de trend van vandaag te vertalen in een minimalistisch design wat ze vervolgens weten te vangen in de beste materialen.

De link tussen onze beide landen is ongetwijfeld de nuchtere kijk op de optiek en de vanzelfsprekendheid waarmee zij producten maken waarvan verwacht mag worden dat ze lang meegaan maar ook dat ze er goed uitzien. Niet voor niets staat Zweeds design al vele decennia hoog aangeschreven.

My-Eyewear heeft een portfolio opgebouwd van een aantal van de beste merken die zich van elkaar onderscheiden maar die elkaar ook naadloos aanvullen.

Naast het Zweedse portfolio biedt My-Eyewear u ook de geweldige fashion collection van top designer Vera Wang en bieden wij u een schitterende huiscollectie onder de naam HOUSEBRAND MY-EYEWEAR. Een collectie die een goede toevoeging is voor iedere opticien waar bovendien ook nog eens een goede marge op gerealiseerd kan worden.

Voor welke collecties u ook kiest bij My-Eyewear, u bent altijd verzekerd van een excellente service die altijd verder gaat dan elders. Wij staan voor een snelle, professionele en persoonlijke service. My-Eyewear levert bovendien uitsluitend aan de zelfstandige opticien.

Vasuma

"Duurzaamheid zit in ons DNA"

Tour
Lars Malmsten, een van de drie CEO's van het Zweedse Vasuma Eyewear, maakte afgelopen maart een tour langs verschillende Nederlandse opticiens. Samen met Miriam Idris van My-Eyewear, die het merk in Nederland vertegenwoordigt. De tour ging ook langs ons Optiekcentrum in Houten, waar we Lars alles konden vragen over zijn prachtige brillenmerk, de Nederlandse opticiens en...slangen!

Lars heeft al zo'n 15 opticiens bezocht als hij aankomt bij het Optiekcentrum. Een trip om kennis te maken, maar ook om inspiratie op te doen. En dat zie je ook meteen terug in de manier waarop hij naar alle details in het bijzondere pand op palen kijkt. Lars en Miriam zijn onder andere al gestopt in Wieringerwerf, Drachten, Sliedrecht, Steenwijk en Vught. Waarom deze tour? :"Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je je blik blijft verruimen", aldus Lars. "Van altijd maar op kantoor zitten krijg je een tunnelvisie. Daarom is het belangrijk om op pad te gaan, en je ogen en oren goed open te houden. Van goed luisteren leer je zoveel!" Naast dat het leuk is, vindt Lars het ook belangrijk om iets terug te doen voor zijn Nederlandse klanten. "Sommigen werken al jaren met ons. Het is belangrijk om aandacht aan hen te besteden, maar ik leer ook heel veel van deze bezoeken." Er worden volop foto's gemaakt voor social media. "Be global, act local", is het motto.

Nederland
Nederland is een belangrijke markt voor Vasuma. Het merk is bij zo'n honderd winkels te koop. Voor Lars is het zijn eerste tour door ons land. Hoe bevalt Nederland tot nu toe? "Het is super! Ik hou van jullie traditie om een lekker taartje te eten bij de koffie. Ik heb deze week kennis gemaakt met de tompouce, dat was fantastisch! Maar los van de taart, de Nederlandse opticiens zijn geweldig. Het is goed om de sfeer in de winkels te ervaren. Soms kwamen er klanten binnen en moesten we even wachten. Maar ook dat waren prachtige leermomenten. Ik zie dat Nederlandse opticiens trots zijn op hun winkels, en alles wat er in staat. Het was voor mij daarom inspirerend. Ik vond bijvoorbeeld de muur van mos die een van de opticiens had, zo bijzonder!"

bron: Oculus 3-2022

Samenwerking
In Nederland werkt Vasuma alleen met onafhankelijke opticiens. Hoe kiezen ze de opticiens met wie ze samenwerken? Miriam: "We werken met zelfstandige opticiens, en eerlijk gezegd selecteer ik op de mensen. Hoe is het eerste gesprek? Is er een klik? Als dat er is, en ze nemen de tijd, ontstaat er een respectvolle manier van zaken doen." Lars vult aan: "Vertrouwen is het sleutelwoord bij zaken doen. De winkels waar we mee werken zijn daarom heel verschillend, het gaat echt om de relatie." Het is duidelijk dat die klik er tussen Lars en Miriam ook is. Ze werken professioneel samen maar er wordt ook veel gelachen. "We hebben normaal zo'n vier keer per week contact. Het is geweldig om nu samen op tour te zijn", aldus Miriam.

Vrienden
Vasuma Eyewear is in 2005 gestart door de drie vrienden Jan Vana, Steffen Sundelius en Lars Malmsten. De naam Vasuma is een combinatie van de beginletters van hun achternamen. Nu 17 jaar later werken de vrienden nog steeds succesvol samen. Hoe is dat? "Het gaat eigenlijk heel goed. We zijn alle drie heel erg verschillend, maar daardoor vullen we elkaar perfect aan. Het is eigenlijk net als in een relatie. We zijn alle drie goede luisteraars, dat is belangrijk. Iedereen heeft z'n eigen taak binnen het team maar daarnaast zijn we eigenlijk overal wel bij betrokken, juist omdat het team zo klein is. We zijn maar met z'n vijven."

bron: Oculus 3-2022

Optiekwereld
De drie vrienden hebben achtergronden op interieurgebied en in de fashion. Eyewear kwam eigenlijk toevallig op hun pad. "We deden al veel op het gebied van accessoires, en sinds 2007 ligt de focus alleen op eyewear. Al doen we nog wel samenwerkingen in de fashion. "De optiekmarkt was een nieuwe wereld voor Lars, wat in het begin wel wennen was. "In de fashion zijn de contacten veel losser. In de optiek bouw je echt een band op met je klanten. Service is superbelangrijk voor opticiens. Als je eenmaal het vertrouwen hebt en de samenwerking is goed, dan heb je een klant voor het leven."

Service
Op de vraag wat kenmerkend is voor Vasuma is Lars dan ook duidelijk: service! "Zeker in Nederland is dat heel belangrijk, daar kiezen optiekbedrijven je echt op uit. Als de service niet goed is, ben je een klant zo weer kwijt. Het is belangrijk altijd goed te luisteren naar de klanten. We zetten altijd dat stapje extra, voor welke optiekzaak dan ook. We behandelen iedereen hetzelfde, groot of klein." Daarnaast is het Zweedse DNA belangrijk. "Dat zegt iets over onze kwaliteit. We weten altijd te verassen. Ik noem het 'surprisitude'...surprising met een attitude. Dat zie je terug in ons design, onze marketing en onze samenwerkingen." Het kantoor van Vasuma zit in het oude centrum van Stockholm. Een prachtige buurt met mooie kleine straatjes. Het Vasuma-team is trots op de Zweedse roots. "Je ziet Stockholm terug in onze grafische uitingen, bijvoorbeeld op het brillendoekje en de doosjes."

bron: Oculus 3-2022

Slangen
De monturen van Vasuma hebben allemaal de naam van een slang. En ook het logo van Vasuma verwijst naar een slang. Naast dat je er de V en de bril in ziet, is het een teken dat je op de nek van een cobra ziet staan. Vanwaar deze slangenlink? "Jan, Steffen en ik droegen als kind al een bril. Maar in die tijd was heet niet cool, het was iets waar je mee gepest werd. En in het Zweeds heb en ze daar een woord voor dat zoiets betekend als 'brilslang'. Nu zijn we succesvol met onze brillen en door onze brillen slangennamen te geven, zien we dit als de 'revenge of the eyewear'. Brillen mogen nu gezien worden, ze zijn hip. De link met de slangen herinnert ons aan waar we vandaan komen. De slang zie je dan ook altijd terug, in onze namen, het logo maar we hebben ook een keer een campagne gedaan met een slang."

Sustainable
Voor Vasuma is duurzaamheid al vanaf het begin belangrijk. "Het zit in ons DNA, maar het is niet zo dat we dit altijd maar van de daken schreeuwen. Het zit in onze natuur. We zetten in op het recyclen van materiaal. Een we waren de allereerste die Mazzucchelli overtuigden om restmateriaal te gebruiken voor nieuwe producten. In deze industrie staat sustainability niet altijd bovenaan en dat is lastig. Maar duurzaamheid zit hem ook in het ontwikkelen van kwalitatieve producten. Monturen maken die langer meegaan."
Daarnaast besteedt Vasuma veel aandacht aan goede doelen. "Zo hebben we een project gedaan voor Syrische vluchtelingen, samen met zelfstandige opticiens. Zij deden oogmetingen wij verzorgden de brillen. Maar we steunen projecten die de oceanen schoon maken, of die zich inzetten tegen cyberhaat. En Save the Children is een belangrijk doel dat we steunen." Een ondernemer met het hart op de juiste plek, die dat doorvoert in de bedrijfsvoering en de samenwerking.

bron: Oculus 3-2022

ANNA-KARIN KARLSSON
For a Life less Ordinary...

ANNA-KARIN KARLSSON is een van s 'werelds leidende merken voor luxe brillen. Door de combinatie van Avant-Garde design met extravagante materialen en een onberispelijke uitvoering, is elk frame een kunstwerk.

Het bedrijf is gevestigd in Zweden en de ontwerpen worden in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht. Sinds kort wordt dit merk nu ook in Nederland vertegenwoordigd. Weelderige glamour, ultra-vrouwelijke ontwerpen in contrast met sterke scherpe lijnen zijn de belangrijkste kenmerken. De Avant-Garde ontwerpen worden uitgevoerd op het hoogste niveau van handwerk en exclusieve materialen zoals 24k goud, witgoud, rosé goud en titanium.
Parels, smaragdgroene stenen, met de handgemaakte kristallen en zelfs diamanten versieren de originele ontwerpen.

De Zweedse ontwerpster ANNA-KARIN KARLSSON kwam in contact met de optiekwereld toen zij op 19-jarige leeftijd een baan aangeboden kreeg bij een opticien in Londen. Daar leerde zij de traditie kennen van 'op maat' gemaakte monturen in en rond Saville Row, dat zich uitbreidde naar de Old Bond Street. Zij ontwikkelde een diep begrip voor het ambachtelijke werk en door haar ‘zwierigheid’ ontwierp ze al snel brillen voor sultans, prinsessen, koningen, hertogen en louter fashionista's.

In 2011 startte ANNA-KARIN KARLSSON haar eigen bedrijf. Het merk ANNA-KARIN KARLSSON heeft in slechts een paar jaar tijd directe klassiekers geproduceerd terwijl ze de grenzen van de Haute-Couture brillen blijft verleggen.

“For a Life less Ordinary….” Is dan ook het motto van deze bijzondere ontwerpster.


TRIPLE X EYEWEAR FROM STOCKHOLM

Triple X Eyewear is een prachtig Zweeds monturen merk wat door geheel Scandinavië verkocht wordt.

De ontwerper Per Levin is trots om deze mooie monturen voor u te kunnen ontwerpen.

De ontwerpen worden in het Programma "Autocad" uitgevoerd en de verschillende onderdelen van het montuur worden uit diverse landen besteld bij de leveranciers die de meest hoogwaardige onderdelen leveren.
Op deze manier worden de beste materialen gebruikt om TRIPLE X Eyewear te vervaardigen.

Deze unisex monturen zijn bedoeld voor dames en heren van alle leeftijden.

De prijsstelling is van laag tot het midden segment.
Betaalbare monturen met een uitstekende service bedoeld voor de zelfstandige opticien.

Neem een kijkje op de website van triplex.se om een indruk te krijgen van dit geweldige merk waar MY-EYEWEAR het agentschap voor Nederland mag verzorgen.

  • BRAGA GOLD Stories 24

  • BRAGA Stories 24

  • ELLEN C 1 1080 X 1080

  • ELLEN C 1 2 1080 X 1080

  • ELLEN C 2 1080 X 1080

  • ELLEN C 2 2 1080 X 1080

  • ELLEN C 2 3 1080 X 1080

  • ELLEN C 3 1080 X 1080

  • EXTREME C 1 1080 X 1080

  • EXTREME C 2 1080 X 1080

  • EXTREME C 3 1080 X 1080

  • EXTREME C 3 2 1080 X 1080

  • EXTREME C 3 3 1080 X 1080

  • GOLDEN HUES 1080 X 1080

  • GRAPHIC DUO 1080 X 1080

  • GREEN DUO 1080 X 1080

  • NEUTRAL DUO 1080 X 1080

  • NEUTRAL QUARTETT 1080 X 1080

  • ORION C 2 1080 X 1080

  • ORION C 4 1080 X 1080

  • OYSTER C 2 1080 X 1080

  • OYSTER C 3 1080 X 1080

  • OYSTER C 4 1080 X 1080

  • PEPPER Stories 24

  • PINK POWER 1080 X 1080

  • Q 1 24 DETAILS BRAGA

  • Q 1 24 DETAILS DRAWING

  • Q 1 24 DETAILS PIECES

  • Q 1 24 DETAILS VECTOR

  • Q 1 24 DETAILS ZUMWALT

  • RED QUARTETT 1080 X 1080

  • TEMPLES Stories 24

  • TITANIUM TRIO 1080 X 1080

  • TRUE BLUE 1080 X 1080

  • VECTOR Stories 24

  • WALLY BIG BLUE Stories 24

  • WALLY BIG BROWN Stories 24

  • ZUMWALD Stories 24


VERA WANG EYEWEAR

De Vera Wang collectie brillen is ideaal voor de elegante en stijlvolle vrouw van vandaag.

Eenvoudige details maken van deze brillencollectie een tijdloze monturencollectie, die nooit uit de mode zullen raken.
Strakke lijnen en mooie materialen geven deze brillen een klassieke uitstraling.

Kies klassieke ovale metalen monturen of juist modern acetaat.
Beide stijlen van VERA WANG garanderen een extra glans voor de beste gelaatstrekken.

VERA WANG is een grote naam in de mode-industrie.

Vera bekleedde verschillende high-profile rollen als een wereldberoemde kunstschaatsster, senior mode editor voor Vogue Eyewear en een plek in het Huis van Ralph Lauren voor het openen van haar eigen kledinglijn voor luxe trouwjurken.

Ongetwijfeld de meest iconische trouwjurk ontwerper, VERA WANG heeft sensationele ontwerpen voor Mariah Carey, Victoria Beckham en Chelsea Clinton ontworpen.

De VERA WANG zonnebrillen collectie is in lijn met haar elegante designs en beschikt over een elegante en modieuze brillencollectie voor de design bewuste vrouwen.

Ook al staat ze voornamelijk bekend om haar gelijknamige trouwjurken, verdient VERA WANG's brillen collectie een onafhankelijk compliment.